2011 m. gruodžio 16 d., penktadienis

Pusiau ruginė duona su daug sėklų


Bandau dar vis susidraugauti su rugine tešla. Nežinau, nu nepatinka man ji (: Man nepatinka, kad ji nėra elastinga ir iškepus duona nėra tokia korėta, kokias aš mėgstu. Tešla yra tokia man keista :) O kai ji man keista, tada nežinau aš kiek jai laiko pakilti reikia, kiek ji jau pakilus...ar to užtenka ir t.t. Duona ši skani. Tikrai. Namie valgau rugines duonas aš tik viena, tai įvertinimas tik mano. Jai išsikepti reikia:

Įmaišui: 100 g pasijotų ruginių miltų ( tipo1150)
              110 g vandens
              12 g raugo starterio

Užsimaišyti raugą ir palikti nuo 15 iki 18 val šiltai. Ganėtinai šiltai ;)

Įmaišui Nr.2: 110 g rupesnio malimo kvietinių miltų (tipo 1050)
                      100 g vandens
                      1 g šviežių mielių

Užmaišyti šiuos produktus ir palikti 12-16 val kambario temperatūroj rūgti.

Sėkloms: 100 g stambių dribsnių (aš ėmiau duonai skirtus)
               50 g saulėgrąžų sėklų
               25 g linų sėmenų (ėmiau auksines)
               170 g šilto vandens

Sėklas bei dribsnius užpilti šiltu vandeniu ir palikti 1-3 val brinkti.

Tešlai: viso pirmo įmaišo
           viso antro įmaišo 
           visų išbrinkintų sėklų
           150 g rupesnio malimo kvietinių miltų (tipo 1050)
           180 g pasijotų ruginių miltų ( tipo 1150)
           50 g smulkių avižinių dribsnių
           25 g pakepinto sezamo sėklų
           13 g druskos
          ~170 g vandens

Visus produktus susimaišyti ir 6 min lėčiausiu kombaino greičiu minkyti tešlą. Aš paskutinę min greitį padidinau. Tada reikia 30 min tešlą palikti "pailsėti". Ir vėl lengvai perminkyti, suformuoti kepaliuką, šlapiomis rankomis paglostyti ir apibarstyti sezamo sėklomis. Dėti į kildinimo krepšelį ir palikti šiltai 20 min kilti. Tada išversti ant gerai miltuotos ližės ar kepimo popieriaus, įpjauti kaip saulę ir palikti ~50 min kilti. Tešla yra ganėtinai standi, dėlto galima iškart ir be kildinimo krepšelio kildinti ;) 

Orkaitę įsikaitinti laiku iki 250°. Pašauti duonikę, duoti šiek tiek garų, kuriuos vėl po 2 min išleisti lauk! Po 15 min karštį prisukti iki 180° ir pabaigti kepti. Iš viso man kepė ~60 min. Atvėsinti ant grotelių ir skanaus!


 Šaltinis: čia. Pavarvinkite ir Jūs seiles į org. recepto nuotrauką :) Nu kaip taip korėtai ruginę duoną iškepa, man dar mistika :) Dar!        

8 komentarai:

  1. Na, pagal mane, tai duonelių motina šįkart gerai pasidarbavo ir rezultatas geras;) Tau norisi jos dar akytesnės? Juk ruginė.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Atėjau ir nualpau :D žiauriai gera nuotaika, nerealaus grožio duonelė!!!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Butent Julija, man noris jos koretesnes... as ko gero per daug noriu ;) Galbut ir mano kvietinis raugas dar itakos tam turi. As nenuleisiu ranku, eksperimentuosiu ir tikrai pasieksiu savo rezultata! O kada tu pradesi, a?

    Redute: nealk, kas priziures tavo puikuji bloga :) Aciu :*

    AtsakytiPanaikinti
  4. nealpk, turejau omeny :DD kad nebadauji tai tikiu ..hihi..

    AtsakytiPanaikinti
  5. Kad aš pradėjus, pradėjus: eksperimentuoju su duonom ir vis pavyksta. Žodžiu, šitoj srity nenusivylus :) Tik valgyti nėra kam, tai sumažinus tempus.

    AtsakytiPanaikinti
  6. O is kur gauti raugo starterio?Noriu kepti duonute kepti pati.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taigi visų pirma Jums reikia užsirauginti raugą. Galite ir pagal mane. Mano receptą rasite čia:

      http://aguonele.blogspot.com/search/label/Raugas

      tada kai užsiauginsite, atsidėsite jo kažkiek į šaldytuvą. Tai ir bus Jūsų raugo starteris ;) Jį vis kas savaitę maitinsite, kad liktų aktyvus ir turėsite visada!

      Panaikinti
  7. Labai patiko ši duonelė, jau beveik sumaumota :D

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts with Thumbnails