2012 m. birželio 3 d., sekmadienis

100% ruginė duona su tamsiu alumi

Išsikepiau 100% ruginę duoną. Nesu labai patenkinta jos struktūra, man norėtųsi daug korėtesnės. Bet kadangi skonis mane sužavėjo, todėl dalinuos receptu. Kepsiu ją dar būtinai kai labiau atšils, nes tada palankesnė temperatūra kilimui bus, tai tada pasirodysiu su daaaaug korėtesne :) 
Taigi, didesniam kepaliukui išsikepti reikia:

Raugui:230 g rupaus malimo ruginių miltų (tipo1150)
               230 g vandens
             23 g raugo starterio (aš ėmiau šiek tiek daugiau, nes dėjau kvietinį)

Sumaišyti viską ir padėti šiltai kilti 15-18 val. Geriausia temperatūra virš 24°.

Tešlai: viso raugo
         240 g pilno grūdo ruginių miltų
           220 g rupaus malimo ruginių miltų (tipo 1150)
           12 g druskos
           ~240 ml tamsaus alaus
Taip, daugiau jokie skysčiai nesipila!
Pilno grūdo miltus užpilti alumi ir palikti 1-2 val brinkti. Tada šį brinkinį dėti su likusiais produktais į kombaino indą ir užminkyti tešlą. 7 min! Suformuoti kepaliuką ir dėti į kildinimo krepšelį. Uždengti ir kildinti šiltai. Aš kildinau virš 3 val ir mano akimis dar per mažai buvo. Kepant man jis beveik nepakilo daugiau. Tad kitą kartą dar ilgiau kildinčiau. Tiesiog priklauso nuo temperatūros kurioje kyla, nuo 120 iki 240 min. 
Kepti reikia pirma 15 min prie 250° (duodant garų), vėliau dar 45 min prie 180°. Ataušinti ant grotelių ir skanaus!
Šaltinis: čia 


9 komentarai:

  1. Sveika Aguonele!
    Aciu uz nauja duonos recepta!
    Kaip mastai,vokiskus ruginius(1150) galiu pakeisti ruginiais sijotais? Gal ne visai tas bet gal nieko...
    Bulvine duona issikepiau, labai skani!!
    Nebandei kepti su grikiu miltais, jei grikius megsti,tai duona turetu patikti, nuostabus aromatas!
    Dekoju. Sekmes

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Žinoma jog gali ;) Pažiūrėjau Lt jie yra 700 arba 815 tipo. Aš čia tik 997 arba 1150 randu. Kaip įdomiai.
      Puiku dėl bulvinės duonos! O dėl grikių miltų tai nemąsčiau, jei tik tokių yra pirkti galbūt reiktų įsigyti...turi gal kokį receptą?

      Panaikinti
  2. Turiu,is keliu receptu surinkau viena pagal save(tik rusu kalboj), galiu isversti i lietuviu...O kaip tau persiusti??

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O būtų šaunu! gal gali facebooke per žinutę įmesti? Būčiau žiauriai dėkinga!

      Panaikinti
  3. ...jau issinciau, tikiuosi viska suprasi...
    sekmes Aguonele!!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Oi ačiū labai! Gavau, supratau ir tikrai skaniai nuskambėjo. Jei gausiu penktadienį pirkti miltų, tai ir išbandysiu. Ačiū :*

      Panaikinti
  4. I sveikata!!!! Lauksiu duoneles :):)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Pas mane korėtumas gavos šiek tiek didesnis, bet man joje trūko šiek tiek drėgmės. Pilčiau gal šiek tiek daugiau alaus. Skonis puikus!!! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Koretumo pavydziu! Nelabai man sekas su ruginemis, bet galbut kazada perprasiu ir sias. Tik ka pamenu sioj duonelej, tai sodru skoni.

      Panaikinti

Related Posts with Thumbnails